24 April 2020

Ramadan 2020

This year's Ramadan started, wishing all my Muslim friends a blessed Ramadan...
I could hear Adhan from mosque just opposite my house...
I am wondering if they are also saying "pray at home", not "come for prayer"?

I also saw neighbour placed some individual packed dates in the lift at our apartment block...heartfelt kindness for this difficult time 😊

今年のラマダンが始まりました。
ムスリムの友人たちに、ラマダンのグリーティングを送りました。

気のせいか、家にいることが多いからか、向かいのモスクからのアザーンがいつもより大きく放送されている気がしました。
また、シンガポールでも「お祈りにおいで」が「家でお祈り」に代わってるのかな?
なんて思いにふけってみたり。

私の住むHDBでは、ご近所さん(多分)がエレベーターに個包装されたデーツの入ったバスケットを設置していました。
なんだか、心温まりました。