19 April 2020

The Black Horse

I am always admire to draw by looking at real one or photo, because I am very poor in them, especially one that I like or I have feeling in it.
Human and static object sketch are definitely NO to me.

I have tried in the past for drawing my favourite race horses, none of them were satisfactory outcome!!
This time, I tried very hard to draw one particular horse I met in New Zealand and I my self surprised that I could achieve good satisfaction.

I am very happy about the result!!
Although the face is a little short (The horse is thoroughbred), I never expected that I could done so well =)

Used Pastel Pencil, with base layer in Copic on PM Marker Pad.

私は完全独学で好きなように絵を描いていますが、デッサンがすごく下手で「実物を見て描く」「写真を見て描く」で満足できる仕上がりになったことがありません。
馬や動物ばかり描いてきたので「静物」「生身の人間」が特に苦手です。
(美術部に入って線で陰影を作ることに飽きて2日で退部しました・・・笑)

特に思い入れがある馬などはひどく、思い入れがあればあるほど完成度が高くないと自分が納得しないのかたくさん描いても満足したものが描けたためしがありません。

今回、これまで避けてきた「写真を見ながら描く」をニュージーランドで出会った一頭の思い入れある馬で挑戦してみました。

思った以上にうまく描けて自分でもびっくりしました。
最後に目を描いてその馬っぽくなったときは思わず泣いてしまったほどうれしかったです。
しかも右側向きはものすごく苦手な向きです。

少し顔が短かったりしますが(サラブレッドです)、私にしては上出来です。
とても嬉しいです。

Copicでベースを塗り、パステルペンシルで塗り絵、紙はPM Marker Padです。
PM Marker Padがパステルペンシルととても相性が良かったのもいい発見でした。