16 November 2016

Iconic Hong Kong Hotel 香港のホテルといえば・・・

Hong Kong's most well known hotel...perhaps Peninsula Hotel?
I went to see the hotel for the first time.

香港の有名ホテルといえば、なんといってもペニンシュラではないでしょうか?
3度目にして初めて見ました。


Too bad no its green colour Rolls Royce...
残念ながらグリーンのロールスロイスは居ませんでした。

I also visited Heritage 1881, located just across the road.
ついでに隣のヘリテージ1881にも行ってみました。


Centre area.
外観。


When I was planning Hong Kong trip for my first trip, I was planning to stay at this hotel, The Uppper House...lol
一番初めに香港に来るときは、奥のThe Upper Houseに泊まろうかなとか考えてたモンです・・・苦笑


Historical Architecture.
歴史を感じさせる建物です。

This Heritage 1881 is linked with Tsim Sha Tsui MTR station via underpass. Pretty easy to walk around.
ここはMTRのチィムサーツイ駅から地下道でつながっているので歩きやすいです。