4 April 2019

Auckland to Blenheim

Our Air New Zealand fleet to Blenheim was with Bombardier's Q300 (Turbo Prop).
It was my very first time taking turboprop airplane.
Shiu-bo took ATR a few times when he went business trip to Fiji.

Passengers were 40 pax plus and with one cabin crew.
Crew is very efficiently prepare tea, coffee and light snack to passengers as well as informed passengers to refer to safety instruction card.

I was pretty surprised that there is no hand washing basin in lavatory, instead, hand sanitizer was placed. Perhaps due to narrow space and short flight distance?

Flight was very stable and arrived to Blenheim without any delay.
Only that during descending, a little bumpy but Shiu-bo said it is normal for turboprop airplane.

オークランドからブレナムまではボンバルディアのQ300というプロペラ機でした。
私はプロペラ機初搭乗です。シウ坊はフィジーへの出張でATRというプロペラ機を数回経験しています。

40人少しの搭乗で、クルーさんは一人。
1時間少しの飛行時間ですが、てきぱきと機内安全の案内(実演なしで安全のしおりを読んでおいてという案内)飲み物とクッキーを配ったりしていました。

このQ300はトイレには手を洗う場所がなく、その代わりサニタイザーが置いてありました。

飛行はいたって安定しており、あっという間にブレナムに到着しました。
なお、オークランド空港とブレナム空港は離着陸時の写真撮影等は禁止とクルーさんから案内がありました。



セルフチェックイン。






南島、ピクトンあたりでしょうか。


ブレナムに向けて降下中。ワイン畑ばかり。