2 April 2019

Air New Zealand Regional Lounge @ Domestic Terminal

From Auckland to Blenheim, we took Air New Zealand's domestic flight.
There are 2 lounges at Auckland Airport Domestic terminal, one is Regional Lounge and the other is Domestic Lounge.

We were assigned to Regional Lounge.
We thought we can go both lounges, however domestic lounge is located after security screening which is flight to Christchurch and Wellington.

As our flight was with Q300, small airplane while Christchurch and Wellington is with A320, we could only visit to Regional Lounge.
Probably Domestic Lounge for flight with jet engine fleet and Regional Lounge for flight with Turbo Prop engine fleet.

It was morning flight and breakfast was offered at Regional lounge.
Some breads and rolls, yogurt, cereals, muesli and fruits.
Coffee is either barista made or self service.

Their cappuccino milk was nicely and firmly formed and impressive!
 
ニュージーランド航空の国内線でオークランドからブレナムに飛びました。
オークランド空港国内線ターミナルにはニュージーランド航空のラウンジが2か所あります。
一つはリージョナルラウンジ、もう一つはドメスティックラウンジです。

私たちが案内されたのはリージョナルラウンジでした。
ドメスティックはセキュリティゲートの向こう側にあり、ウェリントンやクライストチャーチ行き便の人のみ利用可能でした。

ドメスティックラウンジはA320などのジェット機でボーディングブリッジを利用する路線、リージョナルラウンジは基本的にプロペラ機での運用路線向けのようです。
なのでジェット機利用者は両方のラウンジを利用することができると思います。

リージョナルラウンジは仮設感が漂う内装でこじんまりしていました。
ですが朝食時にはミューズリー、フルーツ、ヨーグルトやパンなどが提供されていました。
コーヒーはセルフとバリスタから選べ、ここで飲んだカプチーノがとてもおいしかったです。
とてもしっかりとしたフォームミルク、初めて飲みました。