21 November 2016

Hong Kong to Macau 香港からマカオ

Shiu-Bo's parents wants to go to Macau, so I had to follow them to Macau.
I don't like taking ferry, 1 hour ride of speed ferry is quite challenging ride for me...

シウ坊の両親がマカオにも行きたいというので、しぶしぶマカオへ。
私は船があまり好きじゃないので、1時間の高速船での船旅は結構勇気が要りました。



As our main place in Macau is in Macau island, we took Sheung Wan ferry terminal to Macau outer harbour, operated by Turbo Jet.

Although its ferry leaves every 15 minutes except early morning and late night, we could only buy ticket 2 hours later time...Maybe it was peak period??
I think better book online first to avoid wasting time...


マカオ島がメインだったのでションワンのフェリー乗り場からアウターハーバー行きに乗りました。
運行会社はターボジェット。

深夜・早朝以外は15分おきに出発してるにもかかわらず、2時間後のチケットしか取れませんでした・・・。事前予約したほうがいいですね。


Ferry cabin. Pretty bumpy ride but I could managed to kill time chit chat with Shiu-Bo.
Air-Con in the cabin is quite strong and felt cold. If the person like me, easily feel cold, is better bring along jacket.

普通席の船内はこんな感じ。

結構揺れて、気分はよくなかったけど、シウ坊といろいろ話しながら時間をやり過ごしました。
船内は寒いので寒がりさんは羽織るものを用意したほうがいいです。