2 September 2021

Staycation @ Park Royal Collection Marina Bay

I got staycation craving and stayed at Park Royal Collection Marina Bay to satisfy my craving.
It is former Marina Mandarin and now under Park Royal hotel group.
It gone massive renovation and now fully open.
Room is contemporary set up and public areas are full of greens. 
Something similar to Park Royal Collection on Pickering.

Room amenities are pretty standard, slippers, bathrobe, toothbrush and standard bathroom amenities. Highlight is perhaps filtered water tap at vanity.
There is no capsule coffee maker at Urban Room.
Actually room is renovated but not bathroom. Still old bathroom.

Hotel's signature (?) birds are still in the hotel but I think now is better place as full of lights compared to last time.

ホテル泊まりたい欲が止められず、勢いでPark Royal Collection Marina Bayに泊まりました。
ここは以前のMarina Mandarinです。
Park Royal Hotelグループ傘下(Pan Pacificも同系列)になって、大改修がほぼ完了してオープンしました。

泊まったUrban Roomは、コンテンポラリーで落ち着いた色合いでまとめられていましたが、バスルームはリノベされていませんでした。
浄水器付き蛇口がついたくらいでしょうか。

アメニティは一般的なスリッパ、バスローブ、歯ブラシセットにバスルームアメニティです。
Urban Roomはカプセルコーヒーメーカーはありませんでした。
ものがないからか、床フローリングで壁も結構木材的なものが使用されているからか、音の反響が結構あり、防音もあまりよくありませんでした。