22 June 2020

NDP 2020

This year, NDP will be very special.
There will be no crowd at Padang nor Marina Float, instead people will join NDP from home.

Regular fun pack will be for all Singaporean and PR households.
(Probably collection by eligible individuals).
This was happened in 2015, SG50 memorable NDP too.

In any form, Singapore will still celebrate National Day.

今年のナショナルデイパレードはとても特別なものになりそうです。
マリナフロートやパダンでの観覧はなし、皆家からの参加です。

ファンパックは例年通りありますが、こちらも全シンガポール人およびPR世帯に提供されます。(おそらく世帯代表が公民館などに受取に行く形式?)
これは2015年の建国50周年の時と同じです。

前にも首相が「NDPは行う」と発言していましたが、今年は建国55年だし、国が一丸となってパンデミックに立ち向かうためにも、大切な行事だと思います。

2003年のSARS時のNDPはとても心にしみるものがありました。
今年はそれ以上に心に突き刺さるようなNDPになると思っています。

https://www.ndp.gov.sg/