26 July 2019

Auckland to Singapore

Day flight from Auckland to Singapore is pretty tough flight.
As I had to transit at Singapore towards Haneda in the night flight, I decided not to sleep on the flight and was challenging.
I am not movie lover and don't watch much TV shows, keep myself awake was pretty tough.
I wish I could catch some nap!

This flight is long haul and they served two full meals and light snacks between meals.
I had one meal, butter chicken with basmati rice, it was tasty. Juicy, nicely seasoned chicken and nicely done basmati rice.

Aircraft was new seat with latest IFE, with long lost footrest and I could fit my body well entire flight.

日中便のオークランド発シンガポール便は長距離便ですが、チャンギ空港で夜便に乗り継ぐものとしては寝ることができずかなり辛いフライトとなりました。
それに加え、私自身は映画やテレビをあまり見ないので時間をどう潰そうか真剣に悩みました。本をもっていっても本も読めないし、なので絵をかいたり音楽を聴き倒したり。

乗り継ぎ便でぐっすり眠るために一生懸命眠気と戦いました。

この便では2食と食事の途中のスナックが提供されており、いただいたバターチキンとバスマティライスはとても美味しかったです。
シンガポール発便よりほかの国発のほうが美味しいのは・・・日本発便に限ったことではないかもしれません。

B77Wのシートは新しめのものでフットレストが復活していました。
IFEもフリーズなどすることもなくサクサクと動きました。








食事の一例。


エアーズロック?みたいな岩。