23 June 2019

Waterlea Racecourse

There is a racecourse in Blenheim and they have race day occasionally.
The race they have is harness race, which is horse will only be trot with harness and rider is on the small cart.
This is known as trot race in U.K..

It was our very first time seeing harness race and this racecourse is very open to public, can wonder around stables and can see horses very freely.

Horses are quite small size and full of muscles. It was very fun!

ブレナムにはWaterlea Racecourseという競馬場があります。
閉鎖とか話題になってましたが、時々競馬が開催されています。

ここではハーネスレースという、小さな馬車に騎手が騎乗して馬は側対歩の軽速歩で走るというレースを開催しています。イギリス人の知人によると、イギリスではトロットレースと呼ばれているそうです。

軽速歩ですがスピードがかなりあります。側対歩になるのは、馬の前後の脚がハーネスでつながれているためのようです。

また、この競馬場はとても開放的で、一般客でも気軽に厩舎に入ることができます。
競走馬・騎手たちは様々な地方からきているようでした。

初めて間近で競走馬を見ましたが、ここで見た馬たちは背丈が低かったですが競走馬らしい鍛えられたスリムな馬体でした。