It's been more than 2 years since we too Czech Airline. That year, 2014, Czech Airline was celebrating its 90 years anniversary.
From Prague to Frankfurt is an hour plus, both take off and landing was very very smooth and very relaxed climbing and descending.
Such flight I never taken for very long already...our usual airliner, Singapore Airline started to climb very fast ever since oil price surge in a few years ago.
約2年ぶりのチェコ航空。2年前はちょうど90年をお祝いしていたときでした。
フランクフルトまでは1時間少しと短い飛行ですが、とてもスムーズでゆっくりとした離着陸でした。
最近はわりとささっと高度を上げる飛行が多いので、あれほどゆっくりした上昇に思わず一昔前の飛行を思い出してしまいました。
Took bus to our aircraft, seeing B737.
B737を見ながら、沖止めの搭乗機に向かいます。
Take A319. same aircraft as Finnair that I felt frightened.
A319です。あ、フィンエアで恐怖を覚えた型だ。
Cockpit was open and little girl was inside, greeted to the pilots...so friendly =)
コクピット開いてるし・・・しかもお子ちゃま見学に入ってるし・・・。
なんてフレンドリー。
Seat was spacious and first time see in the Europe area aircraft that headrest is adjustable.
シートはヨーロッパ内初のヘッドレスト稼動タイプ。
席もゆったり目のつくりです。
Cute safety video is still available =)
かわいらしいアニメのセーフティービデオは今も健在でした。
Previously complementary cereal bar was provided but currently snacks are chargeable.
2年前は無料だった軽食(シリアルバー)は、現在は有料販売になってました。
Europe's busy morning sky.
ヨーロッパの朝の空は大忙しですね。
About 30 minutes after take off, aircraft already descending to Frankfurt.
Eh? so fast?? still there is more than 30 minutes for scheduled arrival time, I thought.
Then really, aircraft landed to Frankfurt very early.
BUT, fact was that, from runway to the spot, aircraft running on the ground for like 30 minutes!!
Maybe because Frankfurt airport is huge, really huge, scheduled time is inclusive of running time...
離陸して30分程度、もう降下開始です。
え?まだ到着予定時刻よりかなり早いですが・・・。
と思っていたのもつかの間、かなり早く着陸しました。
しかし!
フランクフルト航空はめちゃくちゃ広く、ひたすら滑走路から誘導路を進みます。
進むこと、30分くらいでしょうか、ようやく沖止めのスポットに到着。
予定時刻ほぼ定刻です。
巨大空港ゆえか、スポットインまでの時間も含めて到着時刻が設定してあるんでしょうね。